Natuurlijk heeft iedereen er wel eens met te maken, die verschrikkelijke virussen, zoals Trojan Horse (Trojaanse Paard), Worms (Wormen), Little Virus (Klein schalige virussen).
De laatste paar weken zijn er verschikkelijk veel virussen in omloop op MSN Messenger Service (Windows Live).
Iedereen krijgt dan opeens een link, waarom niet is gevraagd, je zult je dan vast afvragen, hoe kom ik er vanaf?
Wat gebeurd er als ik op zo'n "link" heb geklikt?
Dit zal ik hier duidelijk vertellen.
Uitleg:
De virus die op MSN wordt versprijd, wordt d.m.v een mee verstuurde link verstuurd naar willekeurige gebruikers uit de contactenlijst.
De link kan verschillende tekst bevatten.
De meeste bekende virus is de Laptop/iPone virus.
Deze virus wordt naar jouw verstuurd met een tekst om jou erop te laten klikken
Zoals: "Je kunt een gratis Laptop winnen, ik heb dit ook gedaan, het is echt vet! www.dsfr.ws/dg54"
Zulk soorten tekst, links zijn virussen!
Vaak, zodra je zo'n link krijg gaat de contacpersoon offline, zodra dat gebeurd nooit op klikken.
Zoieso, als je een link krijg, zonder dat je iets van af weet, vraag het voor de zekerheid. Je kunt het ook eventueel via Google kijken d.m.v van de site te zoeken (Google -> dsfr.ws) en kijken of het betrouwbaar is.
Wat gebeurd er als ik erop klik?
Zodra je erop klikt, zal dit virus gedownload worden (Je merkt er weinig tot niks van) en zal op je PC terecht komen.
Zodra jij het op je PC hebt, zal dit virus via jouw contactenlijst nieuwe slachtoffers zoeken zodra je probeert in te loggen op MSN.
Deze virus kan ook eventuele informatie zoeken op jouw PC naar bankgegevens, Creditcards gegevens of andere privé informatie.
Hoe kan ik dit virus verwijderen of voorkomen?
Met een goede virusscanner is dit zeker te verwijderen.
Maar natuurlijk zijn niet alle "goede" scanners even goed!
Ik zal hier een paar vertellen die goed/slecht zijn tegen deze virussen
GOED:
1. Avira
2. Spybot S&D
3. NOD32
4. AVG Personal
SLECHT:
1. Norton
2. AVG Free Edition
3. McAfee
4. Kaspersky
De laatste paar weken zijn er verschikkelijk veel virussen in omloop op MSN Messenger Service (Windows Live).
Iedereen krijgt dan opeens een link, waarom niet is gevraagd, je zult je dan vast afvragen, hoe kom ik er vanaf?
Wat gebeurd er als ik op zo'n "link" heb geklikt?
Dit zal ik hier duidelijk vertellen.
Uitleg:
De virus die op MSN wordt versprijd, wordt d.m.v een mee verstuurde link verstuurd naar willekeurige gebruikers uit de contactenlijst.
De link kan verschillende tekst bevatten.
De meeste bekende virus is de Laptop/iPone virus.
Deze virus wordt naar jouw verstuurd met een tekst om jou erop te laten klikken
Zoals: "Je kunt een gratis Laptop winnen, ik heb dit ook gedaan, het is echt vet! www.dsfr.ws/dg54"
Zulk soorten tekst, links zijn virussen!
Vaak, zodra je zo'n link krijg gaat de contacpersoon offline, zodra dat gebeurd nooit op klikken.
Zoieso, als je een link krijg, zonder dat je iets van af weet, vraag het voor de zekerheid. Je kunt het ook eventueel via Google kijken d.m.v van de site te zoeken (Google -> dsfr.ws) en kijken of het betrouwbaar is.
Wat gebeurd er als ik erop klik?
Zodra je erop klikt, zal dit virus gedownload worden (Je merkt er weinig tot niks van) en zal op je PC terecht komen.
Zodra jij het op je PC hebt, zal dit virus via jouw contactenlijst nieuwe slachtoffers zoeken zodra je probeert in te loggen op MSN.
Deze virus kan ook eventuele informatie zoeken op jouw PC naar bankgegevens, Creditcards gegevens of andere privé informatie.
Hoe kan ik dit virus verwijderen of voorkomen?
Met een goede virusscanner is dit zeker te verwijderen.
Maar natuurlijk zijn niet alle "goede" scanners even goed!
Ik zal hier een paar vertellen die goed/slecht zijn tegen deze virussen
GOED:
1. Avira
2. Spybot S&D
3. NOD32
4. AVG Personal
SLECHT:
1. Norton
2. AVG Free Edition
3. McAfee
4. Kaspersky